WHAT IS IBERMEDIA?
The Latin-American Fund of Help IBERMEDIA was created in November, 1997 on the base of the decisions adopted as the Chiefs' Latin-American Summit of State and of Government celebrated in Daisy, Venezuela, relative to the execution of a program of stimulus to the joint production of Latin-American movies.
The Program forms a part of the audio-visual politics of the Conference of Audio-visual and Cinematographic Authorities of Latin America (CAACI).
IBERMEDIA, across these summons, tries to promote in his members states, and by means of financial helps, the creation of an audio-visual Latin-American space.
As for Distribution and Exhibition:
* To reinforce and to stimulate the sectors of the distribution and exhibition of the audio- visual products in the Latin-American countries.
* To promote his integration in supranational networks of the Latin-American companies of distribution.
* To increase the promotion and to favor the creation of contents for sales and international markets.
Thank you Nacho
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¿QUÉ ES IBERMEDIA?
El Fondo Iberoamericano de Ayuda IBERMEDIA fue creado en noviembre de 1997 sobre la base de las decisiones adoptadas por la Cumbre Iberoamericana de Jefes de Estado y de Gobierno celebrada en Margarita, Venezuela, relativa a la ejecución de un programa de estímulo a la coproducción de películas iberoamericanas.
El Programa forma parte de la política audiovisual de la Conferencia de Autoridades Audiovisuales y Cinematográficas de Iberoamérica (CAACI).
IBERMEDIA, a través de estas convocatorias, pretende promover en sus Estados miembro, y por medio de ayudas financieras, la creación de un espacio audiovisual iberoamericano.
En cuanto a Distribución y Exhibición:
- Reforzar y estimular los sectores de la distribución y exhibición de los productos audiovisuales en los países iberoamericanos.
- Fomentar su integración en redes supranacionales de las empresas de distribución iberoamericanas.
- Incrementar la promoción y favorecer la creación de contenidos para ventas y mercados internacionales.
Gracias Nacho